Hangi Besinler Kas Yapar?

tarafından | Kas 8, 2019 | Uncategorized

Spor yapmak disiplin, istikrar ve sabır isteyen bir süreçtir. Üstelik sadece düzenli olarak spor yapmak sizi hedeflerinize ulaştırmak aynı zamanda spor egzersizlilerinizi destekleyecek faktörlere ihtiyacınız vardır. Bunların başında ise beslenme gelir. Özellikle de spora yeni başlayanların düştüğün hataların başında gelen beslenmeyi sporun dışında tutmak, kişinin yerinde saymasına neden olabilir. Amacınız ne olursa olsun sporu doğru bir diyet programı ile desteklemek çok önemlidir. Birçok kişinin ortak hedefi olan kas inşa etmek içinse bazı besinler belirleyici bir etkiye sahiptir. İşte, kaslanmak isteyen kişilerin beslenme programından çıkarmaması gerekenler o besinler ve hangi besinler kas yapar sorusunun cevapları…

Daha çok balık, daha çok kas

Omega 3, kilo kontrolünün sağlanması ve kas gelişimi için çok önemlidir. Omega 3’ün en zengin olduğu besin ise kuşkusuz balıktır. Genel sağlık için de önemli bir besin kaynağı olan balık, kemikler için bulunmaz bir nimet. İstiridye, somon, sardalye, levrek ve ton balığında bulunan protein, fosfor ve D vitamini kas gelişimi için özellikle tercih ediliyor.

Listenin başına yumurta ekleyin

Gerçek bir protein ve vitamin deposu olan yumurta özellikle B12 vitamini sayesinde kas yapımını destekler. Bir büyük yumurtada yaklaşık 6 gram protein, 5 gram yağ ve yaklaşık 70 kalori bulunur. Yumurtanın akını özellikle tüketen sporcular, akta bulunan 7 gram proteinle kas gelişimini ciddi oranda destekler. Çeşitli amino asitler içerir aynı zamanda içerdiği kalsiyum, çinko ve demir sayesinde kas yapılanmasını destek olur.

Peynir ve yoğurttan vazgeçmeyin

Spor yapanların aklından geçen sorunların başında hangi besinler kas yapar sorusu gelmektedir. Gerçek bir protein zengini olan peynir ve yoğurt, sporcuların özellikle de kahvaltılarında mutlaka olması gereken bir besindir. Kas gelişimi için oldukça önemli olan az yağlı süzme peynir ve yoğurt, aynı zamanda kas kütlesini korumak için de birebirdir. Sporcular özellikle de süzme yoğurt ve peynir seçmelidir. Çünkü protein oranı normal yoğurt ve peynire göre 2 kat daha fazladır.

Tüm bunların yanı sıra;

  • Sızma tereyağı,
  • Süt,
  • Yeşil çay,
  • Kırmızı et,
  • Tavuk ve hindi eti,
  • Kuru baklagiller de kas gelişimi için önemli olan besinler arasındadır.