İdeal Kilomu Nasıl Korurum?

tarafından | Eki 16, 2019 | Uncategorized

Belki sıkı bir diyet yaptınız, azmettiniz ve istediğiniz kiloya ulaştınız. Belki de hala diyet yapıyorsunuz… Peki, şimdi nasıl olsa 1-2 kilodan bir şey olmaz deyip eski yeme alışkanlığınıza mı döneceksiniz? Elbette hayır! Bunca çabadan sonra eski alışkanlıklara dönmek demek eski kiloları da bile bile geri almak demektir. Dolayısıyla kilo almak ya da kilo vermek kadar ideal kiloyu korumak da oldukça önemlidir.

1.Beslenme planı hazırlayın

İdeal kilonuzu korumak için öncelikle doğru besinlerden oluşan bir yeme planı hazırlamanız gerekir. Almanız gereken kalori miktarında protein ve karbonhidrat dengesi sağlandığı zaman kilo almak zorlaşır. Dolayısıyla besin seçiminde her aşamaya dikkat etmelisiniz. Gün içerisinde ihtiyacınız olan miktar dışında besinlere yüklenmemelisiniz. Bu süreçte metabolizmayı yormamak ve aktif tutmak oldukça önemlidir. Ayrıca fastfood türü gıdalarla öğün yapmamaya ve mümkün olduğunca tüketmemeye özen gösterin.

2.Porsiyonlarınızı azaltın

Nasıl olsa istediğim kiloya ulaştım deyip yiyeceklere yüklenmek büyük bir hata olacaktır. Elbette diyet yapmıyorsunuz ancak mevcut porsiyonlarınızı yarı yarıya indirip çok fazla çeşitten az az yemek, ihtiyacınız olan besin değerlerini almanızı sağlayacaktır.

3.Bol bol su tüketin

Bahanelerin arkasına saklanmak yerine gün içerisinde sık sık su için. Hem sağlığınız için hem de ideal kilonuzu korumak için su hayati bir önem taşır. Su içmeniz besinleri daha kolay sindirmenizi ve yediklerinizin yağa dönüşmeden vücudunuzdan atılmasını sağlayacaktır.

4.Mutfakta durmayı bırakın

Asla dayanamam diyorsanız mutfakta durmak size işkenceden başka bir şey olmayacaktır. Özelikle de gece yemek yeme alışkanlığınız varsa kapıyı kilitlemeniz bile gerekebilir. Akşam 7’den sonra yemek yememeye çalışın. Bunun yerine bir porsiyon meyve yiyebilirsiniz.

5.Fazla acıkmayın

Öğünler arasında uzun zaman farkı varsa bu, daha çok acıkmanıza ve çok daha fazla besin tüketmenize neden olacaktır. Böyle olmaktansa ana öğünlerin dışında bir de ara öğünlerde sağlıklı atıştırmalıklar tüketebilirsiniz. Eğer bir öğününüzde fazla besin tükettiyseniz bu durumu alışkanlık haline getirmemek şartı ile sonraki öğünlerinizde daha hafif şeyler tüketebilirsiniz.

6.Harekete geçin

Spor hayatımızın her aşamasında sağlığımızı korumak adına oldukça önemlidir. Sadece kilo vermek ya da kilo almak için değil aynı zamanda ideal kilonun korunması ve zinde kalmak için de ihtiyaç duyduğumuz bir konudur. Yalnızca yediklerinize dikkat ederek vücut formunuzu korumanız mümkün değildir. Egzersiz ve sporla da metabolizma aktif kılınabilir.