Fitness Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar

tarafından | Eyl 17, 2019 | Uncategorized

Spora başlayacağınızı söylediğinizde birçok kişi size yardımcı olmak amacıyla akıl vermeye, tavsiyelerde bulunmaya başlar. Ancak verilen tavsiyelerin veya söylenen sözlerinin çoğu kulaktan dolma bilgilerdir ve doğruluğu yoktur. Özellikle de fitness hakkında doğru bilinen yanlışlar sizi daha yolun başında zor duruma sokabilir. Doğru sanıp uyguladığınız hatalar hem sizi hedefinizden uzaklaştırır hem de çeşitli problemlerin doğmasına yol açar. Bu gibi durumların önüne geçmek için fitness hakkında doğru bilinen yanlışlar konulu blog yazımızı okuyabilirsiniz.

Haftada bir veya iki gün spor yapmak yeterlidir

fitness yapanların veya fitnessa yeni başlayanların en sık duyduğu hatta bazen spor hocalarının bile önerdiği yanlışların başında ‘haftada bir veya iki gün spor yapmak yeterlidir’ cümlesi geliyor. Ancak haftada iki gün spor yapmak değil fitness hedeflerine ulaşmaya sağlıklı bir yaşam sürmek için bile yeterli değildir. Doğru olan haftada en az 3 gün spor yapmak ve bu plana sadık kalmaktır. Bu sayede kişi formunu koruyabilir. Eğer istenen daha sıkı ve forma kavuşmuş bir vücutsa bu durumda antrenman sıklığı ve yoğunluğu arttırılabilir.

Kasların yorulması iyi bir şeydir

Fitness hakkında doğru bilinen yanlışlar denilince akla ilk gelen yanılgılardan biri se kasların yorulmasının iyi bir şey sanılmasıdır. Ancak kasların yorulması sanıldığı kadar iyi bir şey değildir. Çünkü antrenman sırasında kasların gereğinden fazla yormak demek, kas liflerinde mikro travmaya zemin hazırlamak demektir.

Protein demek kas demektir

Fitnessın temel prensiplerinden biri de doğru ve dengeli bir beslenme programıdır. Ancak bu demek değildir ki, tüketilen besinler doğrudan kas oluşturur. Vücutta kas oluşmasını sağlayan faktörler antrenman ve rejenerasyondur. Yani daha fazla protein tüketerek daha fazla kasa ulaşamazsınız.

Yağlar kasa dönüşebilir

Bir diğer fitness efsanesi de yağların kasa dönüşeceğine inanmasıdır. Ancak bu çok büyük bir yanılgıdır. Nasıl ki elmadan armuda dönüşmesi beklenemezse yağlardan da kasa dönüşmesi beklenmemelidir. Çünkü yağ molekülünün yapı taşı ile kas molekülünün yapı taşı birbirinden farklıdır. Bu noktada yapılması gereken önce yağların eritilmesi daha sonra kasaların inşa edilmesidir.

Fitness için en uygun zaman sabahtır

Fitness için en uygun zaman spordan en verim aldığınız zamandır ve tamamen size bağlıdır. Siz hangi zaman diliminde antrenman programınıza sadık kalabiliyorsanız o zaman spor yapmalısınız. Ancak amaç kilo vermekse sabah vücudun yağ yakmak için daha hazır olması sebebiyle erken saatlerde yapılmasında bir sakınca yoktur.